johnnybolknaaraustralie.reismee.nl

Dag 6 Darwin

Dag 6

Howdy,

Zo de eerste racedag.. Vanmorgen allemaal om 04.00 uur uit bed, sommige weten dat want die heb ik even gesproken toen ze bij op de proef zaten!! Anderen in bad en sommige thuis op de bank, maar voor de rest, pfff het was vroeg.
De club had de spanning er mooi in en toen de eerste groep weg was, heeft groep 2 incl. moi het appartement opgeruimd, de laatste zaken in de transportkist gepropt en ik zeg gepropt omdat er niets meer bij kan.

Tegen 7 uur zijn we naar sexyland gereden, even uitleggen?? Sexyland is dus een zaak waar je seksartikelen kunt kopen maar iemand had het bedacht als ons verzamelpunt.. gezellig alsof we de MCD niet hadden kunnen vinden.

Nadat we ons allemaal verzameld hadden ging om precies 8.30 uur de 21 connect van start en al spoedig kwamen ze ons voorbij waarna wij mee reden richting Adelaide! Nee niet vandaag maar in die richting.
Al stonden we even stil met pech na 5 km voor een reset.

Nadat alles weer klaar was ging het konvoooooi weer verder, aangezien ik achteraan reed moest ik redelijk tempo houden om het konvooi bij te houden. Daar zag ik maar mooi vanaf. Moet zeggen tot nu toe is het echt een mooie tocht, het landschap is echt prachtig en heeeeel groot. De rode woestijngrond duikt af en toe op tussen het kleine beetje groen dat je dan nog ziet, en hier en daar ligt er een dode skippy op de straat. De weg die voor een groot gedeelte(die ik tot nu toe heb gereden) uit eentweebaansweg bestaat is wel zo breed dat er gemakkelijk een breed transport over kan rijden. Af en toe word het een driebaansweg zodat je kunt inhalen maar verder een grauw zwart/grijs lint dat door Australië slingert de 1 Stuarthighway.

De bedoeling is dat we rijden tot Dunmarra 633 km vanaf Darwin, daar willen we de eerste overnachting maken, ik ben benieuwd, want bij het schrijven van dit eerste stuk en het is nu 13.00 uur onze tijd sta ik mooi stil in de woestijn met banden pech.
Even 2 dagen terug. Toen we de truck ophaalden omdat de besproken truck niet voldeed hebben we een ander meegekregen die daar klaar stond, en aangezien het allemaal een beetje snel ging hebben we er vluchtig omheen gekeken, hadden we het maar niet gedaan, van een band was het loopvlak wat beschadigd, iets wat niet direct een probleem hoeft te geven maar in dit geval wel. Vertel ik zo.

Terug na vandaag, na ongeveer 177 km rijden, ja hoor een daverende knal en idd die bewuste band volledig loopvlakweg. Mooi K... naja ik eruit, krikje onder de arm en dat strak onder de wagen, wat denk je? Reserve band ook lek... ergens is er iets fout gegaan maar ik laat even in midden waar wie en wat.

Maar ja, ik sta in demiddle of nowhereen geen radio en geen telefoonontvangst. Aangezien ze geen satelliet telefoon meer hadden moest ik maar zonder doen, nou ja daar word vanavond wel even over gekletst. Maar ja water en eten genoeg dus hou het wel even vol.. Ik heb in die tijd het Amerikaanse team aangehouden en gevraagd of ik met hun satelliet telefoon even naar mijn team mocht bellen om iemand retour te sturen met een auto en geld! De zeer nette dame en heer van middelbare leeftijd hielpen me tot er contact was gelegd. Nadat ze me vroegen of ik water en dergelijke genoeg had en na het uitwisselen van visite kaartjes met de boodschap ik kom wel keer voor de koffie gingen ze verder.. gelukkig is er 12 km verder een roadhousewaar ik straks naar toe kan om hulp te zoeken.Een roadhouse is een soort truckstop midden in het nergens, je kan er tanken, eten douchen en reparaties uitvoeren. Dus tot dat de hulptroepen zijn gearriveerd moet ik me even vermaken.

Op dit moment sta ik te skippyballen met een kangeroo die spontaan even meedeed. Hij is aan de winnende hand!
Na ongeveer ¾ uur kwam de reddingsbrigade, Haico (solar team 2009) en Merijn (Financieel verslaggever RTL Z) we zijn naar de roadhouse geredenen hebben daar contact gezocht met de serviceellende ik bedoel de service desk van Thrifty's ( het verhuur bedrijf) na ongeveer anderhalf uur lullen, en $ 10 minder krijgen we als het goed is 2 nieuwe/andere banden maar kan nog wel 2 uur duren voor dat hij er is, ze moeten van Darwin komen dus tot die tijd maar even vermaken. Dit is allemaal vastgelegd door Merijn.

We hebben maar even getankt en gegeten zodat we dat vanavond niet meer hoeven te doen en we zijn maar even in het zwembad gaan liggen bij Hayes Creek! Waar trouwens een hele vriendelijke backpackster genaamd Tes uit Nederland werkt.

In het zwembad heeft Merijn nog even gefilmd over hoe zwaar chauffeurs het hebben als ze moeten wachten op hulp, en idd het was afzien.

Toen we daar compleet opgedroogd waren zijn we terug gereden naar de Truck, de natte (van het zwemmen en zweten) onderbroeken, zwembroek zat in de koffer, aan de ruitenwissers gehangen en daar was de Banden boer! Hij heeft idd 2 nieuwe banden gewisseld en een van de oude als reserve meegegeven. Vervolgens konden we onze reis voortzetten. De 21 Connect had ondertussen al een voorsprong op ons van dik 4 uur, dus moesten we aardig doorgassen om bij te komen. Nu is het volgens het regelement zo dat de Solar wagens van 8.00 uur in de morgen tot 17.00 uur in de avond mogen rijden, dus konden we nu tijd inhalen. Merijn verteld nu net dat ik zelfs de NOS site gehaald heb! Maar dat terzijde.

Nu is het ook goed even te zeggen dat het hier om 19.00 uur pikkedonker is en het rijden gevaarlijk isivm met skippy's die op het warme asfalt gaan zitten.( geen grap) Het is dan ook verstandig achter een road train te rijden in het donker die drukt de skippy;s wel van de straat! (sorry) Ik heb trouwens wel zeker 10 levende skippy's gezien aaaah zo lief.. nou ja klaar.

Na overleg met het team hebben we besloten om tot 200 km voor het team te rijden ivm de risico's. In de TownshipMataranka, 433 km van Darwin, zijn we gestopt bij een motel en daar een kamer voor 3 geboekt. We vertrekken morgenvroeg om 6.00 uur zodat wel weer redelijk op tijd bij het konvooi zullen aansluiten. Ik moet zeggen na 4 uur slaap gister valt deze weg echt niet mee en ben ik blij dat ik nu zo kan slapen. Ik heb een paar leuke foto's maar omdat we hier via een satelliet verbinding werken is het goedkoper om de foto's even later te versturen als ik weer Wifi heb.
Ben al blij dat ze me willen helpen om dit erop te zetten.

Blijf vooral RTL volgen misschien komt Dundee nog voorbij!

Zo word vervolgt, en voor straks oogjes dicht en snaveltjes toe!! Slaap lekker

Groeten vanuit Skippy land

Johnny
PS: er staat iemand te wachten in Adelaide !! hahaha Maar dat vertel ik later wel!

Reacties

Reacties

Bernard Kobes

Dag Johny,
Prachtig om te lezen. We horen nu van de achterzijde van de Solarrace. In TC Tubantia volg ik de officiële informatie en ook RTL is de etalage van de race. Jij geeft een mooie inkijk in de keuken.
Met vriendelijke groeten,
Bernard Kobes

monica en barry

prachtig verhaal weer johnny,ook wij volgen rtl zo veel mogelijk maar door jou prachtige verhalen blijven wij zo ook bij.

Succes met dag 2

Jos

Ja het is wel spannend hoor, ook pech bandenwissels,wachten, tijd inhalen,lijkt Nederland wel. Je bent in ieder geval lekker bezig.Mooi te lezen hoe het allemaal gaat.Tjoo

T liefste meisje oet t..hihi

Wanneer begin je een column,want je leest lekker, moet ik zeggen!maar wel iets teveel detail met die "naaktfoto" van je;-) .volg je, succes.groeten Maureen

Richard Langeslag

Hey John,
Volg je verhalen. Leuk man. Veel plezier daar

groet'n

Sonja

Heey Dundee,

Wist niet dat je naast zingen ook nog kon schrijven. Echt leuk om te volgen tijdens barre dagen (haha).

Laterrrrrr...

Henk Westerhuis

De brandweer van Almelo is onderweg. Johnny wij volgen elke dag jouw reis. Vanmorgen net Pa koffie gedronken

Tot ziens volgende week en hou je haaks.

Henk Westerhuis

Henk Bolk

Johnny,

Met belangstelling lees ik elke avond je verhalen en 't lijkt me toe dat als je geen begeleider, chauffer, zanger zou willen zijn, dat je dan een redelijke kans maakt bij Tubantia of TV Oost als verslaggever ;-). Ik bedoel je verhalen zijn echt leuke en uitnodigend om te lezen!

Volgens de mailing nu bosbrand!!Spannend, maar hopelijk is het snel geblust en kan de 21connect gas geven om "vooraan" te komen.

Groetend,

Pap / Maureen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!