johnnybolknaaraustralie.reismee.nl

Dag 5 Darwin

Dag 5

Howdy,

Vandaag de kwalificatie gehad om 09.45 Jens Hegeman was de man die mocht proberen om een snelle tijd, die de startpositie voor morgen bepaald, neer te zetten. De tijd was 2.02.20 en wat achteraf bleek.. de snelste!! Ha goed gedaan Jens!! Dat betekend dat we 0,3 seconde sneller waren dan het team van de TU Delft, het team van Almeloer Wubbo Ockels.

De strijd tussen beide teams is nu in volle gang. Ook de andere kans hebbers, Tokai uit Japan en Aurora uit Australië kwamen niet aan de tijden van het Twentse Team!

Ook het Belgische team, dat de dochter van Jacky Ickx, Vanina Ickx, had ingehuurd kwam niet in de buurt... mooi he? Twente rules.

Nu ik dit zo terug lees merk ik zelf dat ik aardig in de 'strijdsfeer' kom en ik kan jullie alleen maar aanraden om mijn twitter, facebook en hier via reismee.nl en uiteraard het Solar Team Twente via twitter @solarteamtwente en http://www.solarteamtwente.nl/ , facebook of http://www.rtl.nl/worldsolarchallange%20.nl te volgen. Ook via youtube kan je filmpjes zien van Solar Team Twente 2011. En er is zelfs een speciale App te downloaden zodat je niets hoeft te missen en geloof me je wilt het niet missen!!

Ik heb ook nog even staan kletsen met Rob (Reünie) Kamphues. Een aardige vent die team Coach is van de TU. Hij heeft oa de coureurs adviezen gegeven omtrent het 'racen'.

Ook heb ik gesproken met een andere chauffeur die al vaker is mee geweest, hij gaf me nog een paar goed adviezen die ik zeker meeneem tijdens de rit.

Vervolgens heb ik mijn huur auto terug gebracht en ben ik naar de werkplaats gegaan om daar mijn Truck verder in te pakken en kijken of ik alle spullen erin krijg incl. mijn 27 kilo zware koffer.

Vanavond om 18.00 uur gaan we eten en om 20.00 uur gaat het licht uit!! Morgen vroeg om 04.00 uur gaat de wekker dus goed slapen. Zeker ook omdat de tocht door de woestijn veel zal vergen gezien de temperatuur behoorlijk hoog is en omdat de weg eindeloos triest en lang zal zijn dus oppassen dat je niet in slaap valt. Ik heb ongeveer 30 liter water bij me wat in principe elke dag aangevuld zou worden en een zak met oa eten, muesli repen, zakjes zoute chips, een bidon, zonnebrand crème en nog veel mee zaken die je daar nodig zou kunnen hebben.

Verder kan het zijn dat ik nu niet iedere dag een verslag kan doorgeven. Dat houd niet in dat je ze niet krijgt. De ontvangst in de out back is niet altijd aanwezig dus zal ik de verslagen wel maken en dan versturen als het kan. Heb je lekker lang wat te lezen, alhoewel ik denk dat een verslag over 600 km asfalt niet echt heeeeeeel interessant zal zijn, maar ook daar maken we iets moois van.

Zo wat ga ik nu nog doen? Niets wachten op het eten heb nu honger, dan nog 2 liter water na binnen beun'n (daar is ie weer) want dat gaf mijn hoofd al aan dat het een beetje weinig was vandaag. (hoofdpijn) en verder de laatste spullen inpakken zodat ook echt iedereen klaar is.

RTL heeft me gevraagd/ gezegd dat ze me nog willen opnemen voor het programma dus ik zou zeker de RTL uitzendingen in de gaten houden misschien kom ik nog voorbij racen!

Nou dat was het voor vandaag als er nog iets is dan twitter ik het of ik zet het op facebook.

Ik ga nog even wat doen en ik zou zeggen voor straks oogjes dicht en snaveltjes toe!! Slaap lekker

Groeten vanuit Skippy land

Johnny

PS: staat er nog iemand in Adelaide als ik over de finish kom?

Reacties

Reacties

Bernard Kobes

Beste Johny,
Van je vader kreeg ik je mail-adres en ik volg je met grote belangstelling. Dit brengt het solarteam dichterbij. Een echte belevenis, veel plezier en veel succes.
Met vriendelijke groeten, Bernard Kobes.

Henk Buis

Goed werk daar Johnny. Ik volg je met spanning.

Groeten,

Henk Buis

Marieke

Lieve schat na de Nijmeegse vierdaagse stond ik er ook voor je!!! Ga mijn best doen om er nu ook te staan!!!

Natalie Witzand

goodday Mate!

Ik ben totaal verrast dat je in een van de mooiste landen ter wereld bent!
super! Veel plezier en doe wat oude vrienden van mij de groeten in darwin!

Carola

Succes en geniet ervan spreek je snel

Berty en truus

Heel veel plezier!! Groeten uit het verre Almelo succes
Berty en Truus

jos

Weer leuk om te lezen maat. Zorg wel dat je voldoende drinkt en zo. Misschien kun je wel lekker bunkeren daar. Hoe dan ook oogjes open houden en gaan met die schuit. Hoe zit het met een liedje ????

Dick & Monique de Rijter

Succes !!! geniet van de reis en van alles wat je maar tegen mag komen daar ! Tot Gauw !

groeten van ons !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!