johnnybolknaaraustralie.reismee.nl

Dag 4 Darwin

Dag 4

Howdy,

Vrienden, vandaag heb ik een nieuw woord geleerd, ik kende het woord wel maar niet zoals de studenten het hier gebruiken, dus dit word een iets ander verhaal als anders.. Het bewust woord is Beun'n het woord wordt, wat een lol, voor alles gebruikt dus ik moet de studenten eer een beetje hoog houden en natuurlijk zo schrijven.

Nadat we gisteravond nog even spontaan zijn wezen stappen, werd ik vanmorgen al redelijk vroeg mijn bed uit gebeund. De vrachtwagen moest worden op gehaald dus mocht ik mijn kunstje uitvoeren. Op weg naar het verhuur bedrijf even langs de MC Donald jaja en daar een Egg Mc Muffin naar binnen gebeund!! Ik denk dat mag wel een keer toch?? Maar even genoeg met dat beunen, das niks voor mij pfff ...

Eenmaal aangekomen bij het verhuurbedrijf kregen we te horen dat de Truck nog niet klaar was, en dat het tegen 13.00 uur zou worden! Even een misverstandje aangezien we met de truck om 11.00 uur bij de technische keuring zouden zijn. Maar na een beetje heen en weer getelefoneerd te hebben kwam het toch goed en mochten we in de namiddag naar de keuring.

Toen de truck eindelijk klaar was stond ik beetje vreemd te kijken en iets te kleine truck voor een iets te grote kist?? Was dit wel de truck die ik mocht gaan rijden? Nadat ik mijn technische kennis op mijn alle beste Australisch geuit heb, kregen we een truck die wel voldeed aan de eisen van de kist. Een 8 tonner !! ja ja een Fuso fighter, niet iets wat we in Almelo gewend zijn maar wel iets waar we het hier mee kunnen doen. En er zit Airco op, iets wat hier absoluut noodzakelijk is, maar dat hadden jullie al gelezen, Ook heeft hij, of moet ik zeggen zij, want ze is wel lief, een slaapbedje! Ongeveer 50 cm breed en 1.85 mtr lang, gelukkig ben ik 18 kilo afgevallen dus ik prop me er wel tussen.

Ok, op naar de werkplaats, daar aangekomen stonden de studenten al te wachten om te kijken met wat voor truck ik aankwam. Nadat de truck werd geïnspecteerd ben ik met Gerke nog een paar zaken wezen halen waaronder spanbanden om de kist mee vast te zetten en hout om de laadvloer mee op te vullen. Om 22.00 uur straks ( het is nu hier 20.43) word de kist op de wagen gezet en is het convooi van 11 auto's klaar voor vertrek. De backpacks (rugzakken voor de niet reizende) van alle studenten zitten ook in de kist dus langzaam begint iedereen zich voor te bereiden op de grote dag Zondag! Morgen is de kwalificatie van de race, dus gaan we morgen om 8.00 uur op pad naar het circuit waar deze kwalificatie word verreden.

Trouwens om 17.45 komt op RTL 7 het eerste verslag van onze Helga op de tv dus dan kunnen jullie even kijken. Hier onder staan ook nog een link naar Youtube waar je precies kunt zien waar mijn appartement met zwembad is!! En natuurlijk van het http://www.solarteamtwente.nl/.

http://www.youtube.com/watch?v=kvZQ_PKoVsg

Zo de kist staat op de wagen en goed vast gezet incl. anti roetsj matten. Tevens de wagen van extra stickers voorzien, Ze hoort er nu helemaal bij!! Echt traantje in mijn ogen.....

Op dit moment is het hier 23.50 en ben ik het weer aardig zat aan worden, maar ik moet zeggen het schrijven van deze blogs geeft menigeen en mezelf natuurlijk, een goed gevoel, en iets om naar uit te kijken gezien de reacties die ik krijg!

Dus dit is fun!!! Maar ik ga er zo mee stoppen de rest zit namelijk al in het bubbelbad dus ik moet erbij!!

Tevens ben ik nu bezig alle foto's nog een beetje te verkleinen, ja Freek het komt goed, zodat jullie vast een paar foto's kunnen zien van hoe het hier is.

Dus als alles klopt staan er nu ook een partij foto's bij op!

Okidoki vrienden ik zal zeggen Johnny neemt nog een duik en voor straks oogjes dicht en snaveltjes toe!! Slaap lekker

Groeten vanuit Skippy land

Johnny

PS: Jos Kippeling, als ik terug kom dan is het Kippelingtime!!! (tenvelderules)

Reacties

Reacties

Jos

He Kippeling-Dundee, mooi je verhalen te lezen man, gaat echt wel toppie worden daar. Had je een roadtrain mailtje gestuurd ter vergelijking (mooi hoor), maar goed, je bent zo te horen wel tevreden met je buitenlandse 8-tonner (al ziet hij eruit als een 3 tonner). Heb je het in ieder geval wat makkelijk. En natuurlijk, vandaag met Gladstone jantje en duifje....YES TenVelde kippeling naar binnen geduwd.
Zeker gaan wij dit ook weer doen als je terug bent. Voor nu, lekker genieten kerel en maak mooi veel foto's. Geeft een mooi beeld. Klaar voor de start, het avontuur. Duimpje omhoog en gaaaaaaaaaaaaaan

Gerrit B.

Heey Johnny.

Ik lees je verhalen met plezier. Hopelijk zit de Egg Mc Muffin niet in de weg als je plaats neemt in het bedje van je "Kenworth". Geniet er van en succes met de rit.
PS. Ten Velde gaat de Skippyling introduceren.

Duifje

Hallo Johnny,

Leuke verhalen heb je geschreven. Je hebt het wel na je zin daar geloof ik. Maar 1 ding is wel zeker dat je duifje wel mist. En de kippeling hebben zo ook niet in Australie. Dus er zijn twee dingen die je daar niet hebt. Maar over 2 jaar misschien dan mis je maar 1 ding. En dat is......... Ja want je weet wat we hebben afgesproken. Vond het leuk om jou stem vandaag te horen en dat je naar duifje vroeg. Er was hier een teleurgestelde Surinamer. Doe vooral geen dingen die ik ook niet zal doen. En doe voorzichtig en pas op voor overstekende Skippylingen. En tot gauw want ik heb nu niemand om mee te ouwehoeren. Groetjes Duifje.
Ps ik wil graag incognito blijven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!