johnnybolknaaraustralie.reismee.nl

Laatste dag en Vertrek

Laatste Dag en vertrek!

Howdy,

Zo de laatste uren zijn begonnen. Vind het ergens wel jammer want het beviel me goed hier. Ik snap de reactie van mensen wel die zeggen dat je er een vakantie achteraan moet knopen. Misschien de volgende keer, en dan met camper mooi langs de kust richting Sidney reizen.

Aan de andere kant ben je natuurlijk ook blij om na huis te gaan, je eigen omgeving, je eigen dingen weer doen.

In ieder geval hier is het op, langzaam vertrekken er weer mensen naar huis, of maken zich op voor de vakantie met vriend(in) familie... in Australië of Nieuw Zeeland. Zondag ben ik zelf nog naar het vliegveld geweest om iemand weg te brengen, Het vliegveld van Adelaide is niet al te groot en behoorlijk overzichtig. Een lange rij incheck balie's en vervolgens door de Customs. Achter de Customs de winkels en de gates om in te stappen... lekker makkelijk.

Nadat ik de beste man had weg gebracht ben ik nog maar beetje door de stad gelopen en beetje rond gekeken. Rene en Gijs waren ook al op weg terug dus ja het was anders gezellig in de stad.

De vrachtwagen hebben we Maandag retour gebracht, nadat we eerst de TK afgeleverd hebben bij een transportbedrijf. Vervolgens heb ik me af laten zetten in China Town, alwaar ik even over de markt ben geweest, en een paar leuke winkeltjes heb bekeken.

Daarna retour na het grote centrum, want er moesten nog Ugg's gekocht worden. Nou dat is ook wat hier, nu heb ik gemerkt dat er meerdere bedrijven zijn die Ugg's maken met het originele Schaapswol, en die de naam Officiële Ugg's mogen voeren. Dus bij rondvraag toch bij een winkel aangekomen die Ugg's verkoopt. Daar twee paar uitgezocht en dat weer op weg na mijn Hotel.. euh Hostel... een letter meer, maar des te minder luxe!!

In de Cave, want zo heet de kamer waar we met z'n 12en sliepen, mijn hele koffer op de kop gezet en vervolgens de tas weer ingepakt incl. mijn kangoeroe lederen hoed, en de Ugg's. Schone kleren eruit gelegd voor de terugreis en verder koffer dicht!!! S 'avonds nog met een klein groepje de stad in geweest om nog even wat te drinken alvorens ik weg ging.

Vandaag, Dinsdag 25 okt, om 6 uur opgestaan, gedoucht, schone kleren aan, koffer op straat gezet en gewacht op Haico, Gijs en Elke.. deze 3 toppers, hebben me vanmorgen na het vliegveld gebracht.

Aangekomen om vliegveld, ik geloof kwart over 7 afscheid genomen van hen, en afgesproken dat we elkaar absoluut nog keer weer zien. Ingecheckt $ 144,-- extra betaald voor 2 kilo overgewicht (voor de koffer) en daar stond ik met mijn handbagage in de vertrek hal!

Tja en nu.... Eerst maar even ontbijten en vervolgens met de mannen van RTL, die gingen ook vandaag terug, naar de vertrekhal gegaan om in te stappen om half 10 in vlucht MH 136 van Malaysia Airlines iov KLM van Adelaide naar Kuala Lumpur, een vlucht van 8 uur. Vervolgens ook nog eens 8 uur wachten in Kuala Lumpur voor we verder reizen naar Amsterdam.

Ik zit trouwens in vliegtuig naast een zeer nette dame uit Adelaide, ze gaat op vakantie naar Vietnam.

Op dit moment zijn we geland in Kuala Lumpur, ik heb even wat geld gewisseld om heb even wat gegeten, zo meteen even koffie drinken bij Starbucks en op dit moment dit verslag aan schrijven en mijn nieuwe single downloaden. Maarten heeft hem zover af dat ik hem kan horen incl. de backingvocals. Moet alleen even op zoek naar stroom want de Laptop en de telefoons begeven het straks. Maar ik heb nog paar uur de tijd dus dat zal wel lukken....

Ondertussen even gebeld met Reinoud van RTL even vragen waar ze zaten die moesten namelijk even door de douane heen en terug maar die komen er zo aan.

Tussen door maar even wat eten, beetje nasi,(als je toch in Azië bent). Moet zeggen zo valt het wel mee, de tijd gaat nogal snel. Straks nog maar koffie en sigaretje en dan kan je al langzaam richting de gate lopen. Het vliegveld is dus nieuw en gigantisch, incl treinen die je naar een andere terminal brengen. Een grote glazen koepel in de midden en vandaaruit verschillende gangen die je echt naar van alles en nog wat toe leiden, maar vooral naar de vliegtuigen.

Tis wel mooi hier te zitten, er komen echt honderden verschillende mensen uit alle landen voorbij gelopen sommige druk, andere minder druk. Telefoons rinkelen constant en ook de ipad, iphones, ipods en weet ik alles wat nog meer komt hier uit de tas. Ook de winkels beneden mogen volgens mij niet klagen er is genoeg aan loop en zo af en toe gaat er een volle tas de deur weer uit. Terwijl het hier buiten nu donker is, vertrekt er voor me een airbus A320 van Malaysian Air Lines naar bestemming onbekend?? De namen hier hier op de vertrek borden lijken een stuk interessanter als op Schiphol... Praag, Parijs, München klinkt toch een stuk dichterbij voor een chauffeur dan namen als Singapore, Sidney of Ho Chi Minh City.

Ik stop er voor nu mee, ga nog even rustig slenteren en straks vliegen. Als het goed is haalt mijn vader samen met mijn zus mij van het vliegveld. Hopelijk de verwarming hoog aan. Het schijnt namelijk koud te zijn in Nederland..

Tot morgen??

Groeten vanuit een prachtig land (propaganda film gezien) Malaysia..

Johnny.

Reacties

Reacties

claudia

Zoo mooie tegenvaller die dollars voor die 2 kilo extra.. tja waren het toch nog dure ugg's!!
Grtz from phuket

Richard

Hè, ik lees dat je het super hebt gehad en dat je weer op de terugreis bent.
De kou hier in Nederland valt nog wel mee, maar als je 34 gr gewend bent dan valt de temperatuur hier echt wel tegen.
Ben blij dat je het super hebt gehad maar ook blij dat je weer terug bent.
Donderdag waarschijnlijk nog even gezellig samen naar Frans Bauer, als je bent bijgekomen van jou jetlag hihi.
Nou een goede terugreis en we spreken elkaar morgen waarschijnlijk?

Groeten Richard

Taeke, Denise,Feline

Welkom Terug!!Jeetje wat ontzettend jammer dat we niet meer uit kunnen kijken naar die leuke verhalen vanuit de outback!!
jammer om je laatste verhaal te lezen, maar ook weer erg mooi! je hebt het er erg naar je zin gehad zo te lezen. een ervaring die niemand meer van je afpakt!

Lieve groetjes, uit het bewolkte waskemeer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!