johnnybolknaaraustralie.reismee.nl

Dag 8 derde racedag

Dag 8 3e racedag

Howdy,

Zo dag 3 zit er ook op. En we zijn in Alice Springs op 1500 km, bekend van de Flying Doctors. We hebben ons kamp opgeslaan net achter Alice Springs midden in de Outback. Kan het nog primitiever? De Connect staan momenteel 5e dus we moeten nog beetje inhalen waar mogelijk.

Het was een zware dag, we hebben vandaag ongeveer 700 km gereden maar we zijn op de helft. Behalve dat de dag uit rijden bestond wil ik jullie vandaag een paar andere zaken vertellen die ik normaal of vergeet of niet direct in het verhaal passen.

Even kort de dag, we zijn om 9.15 uur gaan rijden, ik was om 8.00 uur bij de bandenboer voor 2 nieuwe voorbanden, die het verhuurd bedrijf nog niet wil betalen maar daar ga ik het zeker nog met hen overhebben. Banden tot op staaldraad kapot rijden in 900 km is teveel van het goede.

Maar goed we hebben tot de eerste controlepost, Ti Tree, 400 km gereden daar de verplichte controle gedaan en ik ondertussen wagen getankt, even wat gegeten en vervolgens verder naar Alice Springs. Onder weg langs de branden gekomen maar dat komt zo. In Alice Springs waren we om 16.00 uur ongeveer daar weer de verplichte stop van een half uur en vervolgens de officiële rijtijd volgereden tot 17.00 uur. En nu staan we dus hier in de Bush. De spullen worden uit de TK gepakt (TK Transportkist) en er zal zo dadelijk weer worden gekookt, ik was trouwens zelf van plan om op tijd na bed te gaan ben echt vermoeid. Het lange troosteloze rijden op de eentonige uitgestrekte baan gaat je niet in de koude kleren zitten.

Om dan daar maar verder te gaan, het grijze lint dat echt honderden km rechtdoor loopt is echt prachtig om te zien, nou ja de omgeving dan. Je ziet echt afwisselend het rode zand, met verbrande stukken grond, waar weer nieuw groen leven tussen begint te groeien. Tevens zie je mooie rotsen, beetje lijkend op de tafelberg in Zuid-Afrika. (die ken ik trouwens alleen van plaatje daar was ik nog… niet! De rotsen zijn rood en er liggen keien. Hoe die keien daar gekomen zijn? nog geen idee want ze zijn enorm groot. Verder zie je tussen alle bomen Termieten. Ik moet zeggen dat zijn bouwvakkers. Die “gebouwen” zijn ongeveer een dikke meter hoog en gezien het formaat van het beestje een aardige klus dus. Maar het geeft prachtige mooie sculpturen. De vlaktes die je hier ziet zijn zo enorm groot dat kun je je niet voorstellen als je hier niet bent geweest. De zon komt s ’morgens om 6 uur op en het is dan ook zo licht, s ’avonds tegen half 7 word het donker en dat gaat snel, binnen een half uur zwart. Heel apart.

Tevens zijn we vandaag langs de branden gekomen. Men laat het hier gewoon branden tot er weer een straat komt. Daar stopt de brand namelijk vanzelf wel. De branden die er nu waren waar zeer hevig. Ik reed er met mijn truck langs met raam stukje open en de warmte, die toch al erg is van de temperatuur, was enorm! We hebben daar beetje last van gehad, ivm met de rook wolken die de zon bedekken, en das niet handig voor een Zonneauto.

Trouwens gister had ik ook nog interview met de wereld omroep, dat willen ze elke dag doen mits de verbinding er is anders proberen ze het een dag later, dus elke dag van 10 tot 12 op de wereldomroep bij het programma onderweg. Op de AM 675.

Tevens heb ik Cathy vandaag een partij foto’s gestuurd en als goed is probeert zij die er vanavond op te zetten, zoals ik al zei is het hier met de verbinding moeilijk dus dan maar even op deze manier proberen. Er staat waarschijnlijk geen tekst bij maar het zijn foto’s van onderweg, de branden, de Connect, ons kamp de truck het interieur van een roadhouse, en nog een paar zodat je weer een beetje een indruk hebt hoe het hier is en hoe het eruit ziet, maar met die foto’s incl. volledige uitleg daar bedenk ik nog wat op.

De mensen hier zo echt aardig, ze komen in ieder geval heel geïnteresseerd over. Ze maken graag een praatje met je over hoe en wat in Nederland en Australië. Ik kan me wel voorstellen dat je hier naar toe wilt immigreren maar dan moet je geen drukte gewend zijn.
Alle mensen die je onderweg tegenkomt, chauffeurs enz. steken allemaal de hand op, waarschijnlijk omdat ze blij zijn dat ze weer eens iemand tegen komen!

Al met al is het tot nu toe voor mij een bijzondere ervaring die ik zeker niet had willen missen en gaarne nog eens weer zou doen, misschien in sponsorcontract op laten nemen dat Bolk de chauffeur erbij doet Het scheelt wel een berg ellende omdat je nu weet wat je te verwachten staat en daar kan je dan voor de reis op inspelen ivm huur truck, extra reserve banden enz enz. Ervaring he!!

Vandaag moeten jullie het hiermee doen… ik ga zo wat eten en slapen, geloof me ik ben echt moe. En ook al is het vandaag T.O.T day hier, (Tits on Tuesday) en dit is niet verzonnen!! Maar deze jongen gaat slapen.

Morgen zal waarschijnlijk een lange dag worden en als we het in een week willen halen moet er nu 750 km per dag gereden worden, iets wat niet geheel haalbaar is denk ik. Maar we zien morgen vroeg wel wat de planning is en dat horen jullie morgenavond dan wel weer mits er verbinding is natuurlijk.

Dus voor straks oogjes dicht en snaveltjes toe, slaap lekker!!


Groeten vanuit Skippy land

Johnny

PS: Duifje, ik heb veel aan de stekker hier, gezien ze een Australisch verlengsnoer hebben, dus alles bij mij vol!! Thanks!

Reacties

Reacties

Cathy

Yep, zodra m'n what's app weer verbinding heeft, doe ik een poging om de foto's op de site te zetten.. kreeg vanmorgen heel wat "pling"s binnen..tot irritatie toe! Kon ze alleen allemaal nog niet openen....

Ben benieuwd!

Cathy

Ik ben zo goed.... tis gelukt, foto's staat er op. Onder Foto's '=> Australie, daar staan ze onder!

Marieke van Bergeijk

Wat moest je broer nou zonder zijn kleine/grote zussie.

Super Cathy!

Johnny groetjes uit Geesteren.

Heike

Geweldig dat je ons zo mooi op de hoogte houdt.Het is elke dag weer wachten op een mooi verhaal.Heel veel plezier en heeeeeeeeeeeeeeeel veel succes toegewenst voor het hele team.

Ronald Bulthuis

Hallo Johnny,

We waren vanmiddag bij je vader om eea te bespreken toen hij ons vertelde van je reis door Australië. Geweldige ervaring om dit mee te maken!

Veel plezier!

Ronald Bulthuis

taeke en denise en feline stoker

he johnny.
wat maak je daar toch allemaal boeiende dingen mee.
ontzettend leuk om te lezen wat je daar allemaal doet samen met je team.
het eerste wat we avonds doen als we thuis zijn kijken of er ook weer een verhaal uit de outback is gekomen.

het is iets waar je naar uitkijkt als je thuiskomt.

voor nu heel veel succes nog de laatste kilometers, en hopelijk kunnen jullie nog een paar plekken veroveren op de ranglijst.

groetjes taeke denise en feline uit het o zo pittoreske waskemeer.....

Jan (coach van duifje)

Goede en leuke verhalen schrijf je. Interessant om te lezen wat je meemaakt daarginds. Hopelijk kunnen ze nog wat plaatsen stijgen met de solarcar. John, als jij nou een met een bouwlamp op die panelen gaat schijnen. Kunnen ze in het donker mooi blijven rijden. Oh ja, ik vergat je geen verlengsoer bij je hebt van 3000 km. Iets voor de volgende keer misschien.
Op de foto's zie je er al super slank uit. Houden zo!
Ik zou zeggen genieten en heel weer komen.

Zonnige groeten van het goudgele strand van Ootmarsum.

J@n

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!