johnnybolknaaraustralie.reismee.nl

Dag 7 Tennant Creek

Dag 7 2e racedag

Howdy,

Ga er maar voor zitten, we hebben genoeg te vertellen.. waar beginnen we, oh ja toen ik gisteravond het bericht verstuurd heb kregen we door dat de 21 Connect stond op plaats 7 . Maar dat hadden jullie waarschijnlijk al gehoord of gelezen!

Vanmorgen om half 6 gingen er 3 wekkers, Haico, Merijn en de mijne, weet u nog wel lagen met z'n drieën in een motel of had ik dat nu niet gemeld? Het begon weer licht te worden en we zijn om 6 uur gaan rijden richting de 21Connect. Moet ook even melden dat ik het vanochtend koud had, maar ja de temperatuur was ook maar 20 graden dus brrr. Even wennen.de Connect , want daar waren we , die stond bij 2e Control point in Dunmarra op 633 km. Toen wij daar tegen kwart over 8 aankwamen stond de Connect op punt van vertrekken. Dus we hadden het gehaald. Nadat we daar even van de faciliteiten gebruik hebben gemaakt zijn we verder gereden naar Control point Tennant Creek waar de volgende verplichte stop zou zijn.

Wat nog wel leuk is om te zeggen dat vanmorgen in alle vroegte er erg veel skippy's langs de kant zaten, een mooi gezicht maar als ik ze wou fotograferen dan waren ze weg, dus dat moet ik nog anders zien te ritselen.

We hadden trouwens wel overlegd dat ik niet meer alleen zou rijden, of in ieder geval een satelliet telefoon mee zou hebben ivm. evt pech. Dus ging de vader van Jens Hegeman, Wim en zijn vriendin Corinne die hier als support zijn mee met hun camper. En moet zeggen een gezellig stel we hebben echt veel lol gehad.

Trouwens Jens is jarig dus jullie kunnen hem twitteren voor zijn verjaardag! @jenshegeman is wel leuk.

Verder moet ik zeggen dat het rijden vandaag echt wel iets aparts is, behalve de roadtrains en een enkele jeep kom je hier niets tegen je rijd soms 100 km rechtuit en ziet niets als zand, bomen dode dieren en roadtrains. Ik heb ook daar een paar foto's van en die komen echt zo snel mogelijk. Ook kwam ik nog een Convooooooi Exceptioneel tegen een mtr. of 5 breed wel stoer...

Wat je hier wel moet doen is zeker niet langer dan een uur of 2 rijden want je valt hier echt in slaap. Dus af en toe even stoppen en even de benen strekken om vervolgens weer met 90 / 95 door te toeren richting de Connect. De roadtrains rijden hier gemiddeld tussen de 100 en 120 km/p.uur dus daar wil je echt wel voor aan de kant gaan.

Heb nog even met een chauffeur gesproken en hem met trots verteld dat ik wel eens reed met 40 mtr. Lang 4.30 breed en totaal 120 ton!! Ik was zo trots... hij was alleen niet echt onder de indruk, je kunt hier, afhankelijk van de zetting (dus aantal assen en trailers) gaan tot 500 ton voor dat er een vergunning komt!! Mmmm daar komen wij aan met onze windmolen buisjes!! Niet indrukwekkend genoeg.. jaaa toen ik hem zei dat die lengte 1 stuk was toen vond hij het wel wat... maar goed, aangekomen in Tennant Creek heb ik de truck maar even vol gebeund (is ie weer) en zijn we naar de control stop gereden, waar tot mijn verbazing de Connect nog stond?? Huh, zo vlug had ik toch niet gereden?? Maar onze Inge (ik mag onze zeggen) bracht me op de hoogte van de bosbranden waar jullie inmiddels van gehoord hebben. Dus klaar voor vandaag. Hoe dat verder gaat weten we morgen pas dus ja jullie moeten even wachten nog, of als iemand vanavond om 23.00 uur nog wakker is dan bel of sms of twitter of whats app maar dan kan ik meer vertellen.

Ok de groep was zeer blij dat ik terug was ze stormde ook onmiddellijk op me af toen ik de deur van de wagen opende, ik was natuurlijk beetje ontroerd van het feit dat ze me zo goed opgenomen hadden, en ze schreeuwden het uit.. Johnny!!! Super dat je er bent......................heb ik eindelijk mijn koffer en slaapzak!!!!! Dus die kwam ook over... Nee gekheid, ze vonden het mooi en ik moest even vertellen wat er nu gebeurd was en hoe we het opgelost hadden. Terwijl de transport kist werd leeg gepakt om de tenten voor de nacht op te zetten en er werd gekookt voor de groep inspecteerde ik de wagen even. Aangekomen bij de voorbanden constateerde ik dat het staaldraad er al door was... Niet goed!! Weer bellen met de hulp lijn. Na een half uur begreep deze man het probleem en kwam er iemand naar me toe die het zou bekijken en overleggen. Na een half uur kwam Agnes Schwarzenegger zich melden, u zegt Agnes?? Ja Agnes kop groter dan mij 2 x zo breed, kuiten zoals ik twee heb maar ze lachte heel lief en vriendelijk en das al heel wat waard.

Even laten kijken en probleem is klaar. Morgen 2 nieuwe voorbanden erop en 1 van de voorbanden als reserve mee op de truck. Als het zo doorgaat is de truck volledig gereviseerd als ik in Adelaide aankom. Ben nu bezig met een 600 pk Caterpillar motor, weet niet of ze erin trappen...

Toen ik aankwam hebben ze me wel even gefilmd , er zijn namelijk mensen, namelijk: Myrel de verslaggeefster, Mark en Timon als camera en edit, van Saxion hogeschool die een reportage maken voor op de website van http://www.solarteamtwente.nl/ tevens staan ze ook op de solarteam app waar deze filmpjes ook op staan.

Momenteel ben ik terwijl ik dit aan typen ben mijn bed aan opmaken in de truck en ik moet zeggen dat gaat niet makkelijk, vraag me nog steeds af of een kontje van 30 cm in een bed van 29 cm past!!! Whaa nee het bed is eigenlijk geen bed maar iets voor de nood! Maar we proberen het.

Zo het is hier nu 21.15 en naast mij staat de tent waar de connect in staat er word nog even aan gewerkt om alles voor morgen optimaal te krijgen verder zitten de teamleden voor mij op de grond te overleggen over de strategie, en zit Wim Hegeman te zwaaien dat het 'cafe'open is, met een Arnhems accent roept ie me dat het bier koud staat, dat ik geen bier drink ga ik hem zo vertellen. Dus ja mocht ik weer wat vergeten zijn dan weten jullie het, facebook of twitter daar staat echt het allerlaatste interne nieuws van Camp Solar!

Rest mij nog wel even jullie te bedanken voor de super mooie reacties die jullie me sturen want deze verhalen zijn voornamelijk voor jullie bedoeld en een positieve feedback geeft mij de zin om dit zo te blijven doen! Wacht nu alleen nog op aanbod voor het schrijven van Columns!!! Whaaa

Verder heb ik het nog steeds onwijs naar mijn zin, ik stink van alle kanten heb er een zooi van in de tas, ben aan het backpacken, het is geweldig!!

Ik zet nu de Jerrycan op de auto trek mijn zwembroek aan en ga primitief douchen!

Zo word vervolgt, en voor straks oogjes dicht en snaveltjes toe!! Slaap lekker

Groeten vanuit Skippy land

Johnny

PS: SK aan elke donkere gang brand licht! Ook voor jou!

Reacties

Reacties

monica en barry

wat weer een geweldig verhaal.....
Zit hier gewoon te lachen om de leuke uitspraken zo als jij ze op papier kan zetten.

Kijken echt elke x uit naar de verhalen .

Feliciteer de jarige maar even van ons en voor straks slaap lekker

groet uit Drachten

Marieke van Bergeijk

Hallo Johnny,

leuk om je verhalen elke keer bij te lezen. En zo te zien vermaak je je super en maak je heel wat mee.

Ben erg nieuwsgierig naar de volgende foto's.

Heel veel succes en nog veel plezier.

En nog even een kleine kanttekening voor je zus (Ik ben het Marie, je vriendinnetje!).

Cathy

Wahahahaha Agnes Schwarzenegger! Ik moet wel lachen hoor , als ik je verhalen lees! Hartstikke top dat je alles mooi opgelost hebt.. en dat die trekker weer loopt.. 1 puntje... Tja, John jij als ervargen chauffeur had toch beter moeten weten, voor vertrek de banden te controleren! Hoe vaak heb ik dat niet gezegd? En hoe zit het met olie?? check je dat wel... ;)

Groeten daar, hopen dat morgen het allemaal weer door loopt en geen andere tegenslagen komen. Wel jammer dan .. heb je minder tijd over om die Uggs maatje 35 en 36 te gaan zoeken...

Doei! je zussie

Cathy

jaaaaaa Marie.... ik weet het nu wel! Vergeet het niet weer! ;)

Bernard Kobes

Dag Johnny,
Weer zo'n mooie impressie van de Solarrace. Zojuist hoorde ik teamchef Brinkhof voor RTV Oost met een algemene beschouwing over de gang van zaken en de bosbranden.
Jij spreekt ons meteen aan met tal van wetenswaardigheden, die je tegen komt op deze tocht door Australië, waar de kleuren zo mooi moeten zijn en de kangeroes zo aansprekend.
Tot de volgende bijdrage, veel succes,
met vriendelijke groeten,
Bernard Kobes.

Jaap van Bergeijk

Ook ik lees nu dagelijks met veel plezier over het wel en wee van johnny dundee. Lijkt me een ervaring om nooit te vergeten.

Daar is mijn kantoor baantje natuurlijk niks bij. Maar gelukkig hebben wij ons boeren eventje er nog bij naast.

He Johnny, pas goed op jezelf en ook ik blijf je natuurlijk volgen.

Groeten Jaap


ps 1 jij bent toch aan de beurt met wordfeud?
ps 2 a.s. zaterdag zijn marieke en ik al weer een half jaar getrouwd!

Ron den Engelsen - Groeneveld Group

Hoi Johnny,
Ik was vandaag bij je vader en hoorde daar dat je meerijdt in de Solar race. Leuk! Ik heb daar in mijn DAF-tijd mee te maken gehad, omdat wij een volgauto mee hadden rijden voor het Team van de TU Delft. Moet een top-ervaring zijn.
Succes en kijk uit voor de bosbranden!
Ron den Engelsen
Groeneveld Group

Bianca

Hey je had schrijver moeten worden je hebt zulke mooie verhalen ! This natuurlijk ook een hele beleving. Wens je nog veel plezier en blijf schrijven !

Liefs Bianca

Jos

He Johnny, weer een geweldig verhaal man, ze worden steeds langer en spannender. Toch moet je wat foto's maken van die Skippys en......je moet je wat meer in de kijker rijden (denk maar aan dat hoesje met de poot op de koffer, van je CDtje. Mooi in de buurt blijven van DE CAR !, dan zien ze je wel en wie weet..
Vnuit stilstand (in slaapstand) is het je al gelukt lees ik, nu nog met de camera's erbij. Gaat je vast wel lukken. Geniet er van en..........Een skippy is geen kippeling, toch ??
Groetn vanuit het "daaldoe-center"in Almelo.

Harry Slaghekke

Johnny

veel plezier en hou mijn buurjongen een beetje in de gaten

groet

Arjan en Renate

G'day Mate,

Een weblogje beginnen is 1, maar een beetje aardig schrijven is wat anders. Leuk man. Kijk er echt naar uit elke keer. En gezien de reacties wij niet alleen. Veel man!
Have fun nog!

Groeten arjan renate en de kids.

almelonieuws.nl

Hoi Johnny,
De dagelijke nieuwsupdate van STT komt keurig binnen en dat publiceren wij natuurlijk trouw. 'Hef Bernard wat meer te surfen'. Uiteraard met een Link naar je weblog zodat er nog meer lezersreacties komen.
dat stickertje op de truck had wel wat groter gekund!

All the best!

van alle redactieleden.

Han Rekers

Hallo Johnny,
wat een ervaring!!! Namens Dick Nooteboom en mijzelf wensen we je een supertijd "Down Under"!!!
Dick en Han.

klaas Reinders

Hi Johnny,
ik was wat laat met het verzinnen dat je al weg was naar dat mooie Australie. Je Pa, was hier vanmorgen en hij is vol lof betreffende het gebeuren. ik heb de verhalen eens vlugtig doorgelezen en ik kan niet anders zeggen dat je naast een geweldige chauffeur , zanger ook nog eens een goede schrijver bent. de verhalen die je schrijft zijn leuk en met de nodige humor. ik vraag me alleen af of de rest van het team dat wel begrijpt. ik denk dat het een mooie ervaring is zo dwars door het woeste Australi te reizen. ik wens je nog een heel mooie tijd en je weet het, als het niet meer gaat haal ik je op! oe moat.

Freek Buitenweg

Beste Johnny,

Pa kwam nog even langs om even bij te praten.
Indien je foto's maakt gewoon op je reisverslag zetten en niet meer insturen
Het verslag staat op de website zodat iedereen ze kan zien.

Groeten uit de Aastad

Freek Buitenweg

Marco K.

Hello Johnny,

Mooie verhalen iedere keer, foto's ook gezien ziet er geweldig uit. Net wat je zegt met iemand erbij met het rijden van die afstanden lijkt mij ook makkelijker, dan kun je de aandacht beter verdelen, mocht je volgend jaar een bijrijder nodig hebben weet je mij te vinden, misschien beter voor de controle van de auto :) Alle gekheid op een stokkie Veel succes verder en we blijven de verhalen zeker volgen! Greeeeetings Marco

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!